دنیای بازی
دنیای بازی



در حالیكه لیست بازی های قابل بازی با كنترلرهای حسی در حال زیاد شدن است، عناوین ورزشی زیادی طی این چند وقت عرضه شده اند. UFC Personal Trainer: The Ultimate Fitness System همانطور كه از نامش پیداست، مربوط به ورزش UFC است، با این تفاوت كه اینبار تمرین و نرمش های قبل از مسابقه در نظر گرفته شده اند.



گرافیك


واقعاً هیچ نكته ای را نمی توان در مورد گرافیك این بازی اشاره كرد، چون یك پس زمینه از یك باشگاه وجود دارد كه چیز خاصی در آن مشاهده نمی شود، جز چند كیسه بوكس و یا وزنه و یك نفر كه در حال تمرین است. در بعضی مواقع مربی شما جلویتان ایستاده كه طراحی شخصیت وی بد كار نشده، ولی جای تعریفی هم ندارد. تصور كنید شخصیت های با كیفیت Fight Night چقدر خوب روی این بازی جلوه می كردند. گوشه سمت راست صفحه نمایش، تصویر شما است كه می توانید خودتان را در حین تمرین مشاهده كنید. به طور كلی گرافیك بازی نكته خاصی برای اشاره كردن ندارد، ولی خوشبختانه سازندگان این بخش را سرسری رد نكرده اند و با عنوانی زشت روبرو نیستیم.

موسیقی/صداگذاری


موسیقی راك مسلماً گزینه مناسبی برای این بازی است كه خیلی خوب در حین تمرین ها پخش می شود. توضیحات قبل از هر تمرین، توسط قهرمان های واقعی UFC داده می شوند كه تصویر واقعی آن ها را هم می توانید مشاهده كنید. این نكات که مربی مجازی شما در حین تمرین ها به آن ها اشاره می كند، خیلی مفید هستند، پس گوش هایتان را در حین نرمش، باز كنید. از آنجایی كه UFC بازی خیلی ساده و جمع و جوری است (البته اگر بتوان اسم آن را بازی گذاشت) در این بخش هم نكته خاصی برای اشاره كردن وجود ندارد.

گیم پلی


نمی توان UFC را بطور دقیق یك بازی نامید، چون بیشتر یك برنامه آموزشی است. شما در ابتدا یك سری نرمش های پایه و ساده را انجام می دهید. در حالیكه مربی شما این كار را برایتان انجام می دهد، باید با نگاه كردن به او، دقیقاً این نرمش ها را كه بیشتر شبیه به نرمش های صبحگاهی مدارس هستند، انجام دهید! پس از این كار، بازی از شما می خواهد كه سن، وزن و میزان تپش قلب خود را وارد كنید تا طبق این اطلاعات یك برنامه سی روزه دریافت كنید. پس از وارد كردن این اطلاعات، بازی از شما می پرسد كه آیا دوست دارید طی انجام این برنامه وزن هم كم كنید؟ اگر احساس چاقی می كنید، این گزینه را حتماً انتخاب كنید. پس از این مقدمه، وارد بازی اصلی می شویم.

جایی كه سه بخش اصلی برای تمرین كردن وجود دارند. گزینه اول، تمرین های معمولی و یا همان نرمش است، گزینه دوم، تمرین های حرفه ای تر كه بیشتر با مشت زنی همراه است و گزینه سوم، تمرین های ویژه هستند. بازی به خوبی تقسیم بندی شده و واقعاً می توانید با UFC ورزش سالمی انجام دهید. البته یك سری از بخش های بازی مثل بلند كردن لاستیك، واقعاً بی مصرف است، چون اصل این ورزش بر مبنای وزن لاستیك و فشار آن به ماهیچه ها هست كه شما در این بازی در حقیقت باد هوا را جابجا می كنید. در UFC راحت می توان تقلب كرد، چون مربی واقعی در كار نیست كه متوجه آن شود. مثلاً در شنا رفتن زانوهای شما روی زمین هستند، ولی موضوع این است كه خودتان را گول نزنید و اگر واقعاً تصمیم گرفته اید با UFC تمرین كنید، هر چه در توان دارید، اجرا كنید.

توضیحات مربی خیلی كارآمد هستند و نكات جالبی برای مبارزه واقعی می توانید یاد بگیرید. مشت زنی به كیسه بوكس و یا گلابی های معروف، كاملاً بر مبنای استانداردهای این ورزش است كه شما باید سرتان پایین باشد و یا پای مخالف مشت شما باید كشیده و بالا تنه رو به جلو باشد. چنین نكاتی واقعاً در عین ساده بودن، خیلی كارآمد هستند و شما می توانید بدون وسیله خاصی به راحتی تمرین های رزمی را انجام دهید. فقط مواظب صفحه تلویزیون خود باشید! نسخه PS3 و Wii بازی شبیه به هم كار شده و آنچنان جذاب نیستند، ولی نسخه Kinect بازی خیلی بهتر كار شده و هر چند بعضی تمرین ها در دنیای مجازی غیر ممكن هستند، ولی به طور كلی ساختار نسخه Kinect خیلی بهتر است.

نتیجه گیری


در نهایت UFC Personal Trainer: The Ultimate Fitness System عنوانی جالب برای ورزش كردن در خانه است. در این بازی، نه نیاز به پرداخت هزینه برای باشگاه، نه نیاز به بیرون رفتن زیر گرمای سوزان و نه نیازی به كتك خوردن دارید! هر چند که بعضی نرمش ها در این حالت عملی نیستند، ولی منكر آن نمی توان شد كه UFC تأثیر مستقیمی بر سلامتی شما خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

فاریا
ساعت21:56---3 فروردين 1392
راست میگه چطوری دانلود کنیم

علیرضا
ساعت17:10---28 شهريور 1390
چه جوری دانلود کنیم؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, توسط پیمان محمدی |